През декември в Театър НАТФИЗ

1 ДЕК

ГОЛЯМА СЦЕНА, 19.00 ч.

  1. ХII., 17. ХII.

ТАНГО от Славомир Мрожек

превод и редакция от английски  Пламен Марков

постановка Пламен Марков

сценография и костюми Сияна Пейчинова и Ирина Цапрева

voice and acting coach (словесно действие) гл. ас. д-р Ралица Ковачева-Бежан

хореография проф. д-р Велимир Велев

музикално оформление д-р Петя Диманова

клас проф. Пламен Марков

Скоро отново прочетох Мрожек и установих, че той е по-актуален от всякога. Когато пък прочетох пиесата „Танго“ на студентите си от НАТФИЗ, за да разбера дали ще им хареса за дипломно представление, отзивите бяха повече от възторжени и благоприятни. Дано и храбрата ни публика, престрашила се в тези трудни времена да си общува с нас, прецени същото. Дано Мрожек стигне до новата си публика, защото има смисъл да се потопим в света на този ироничен, парадоксален, мъдър, магически поляк, гражданин на света. – проф. Пламен Марков

  1. 5. ХII., XII. ПРЕМИЕРА

ПЪТЯТ КЪМ АДА

постановка Ованес Торосян, клас проф. д-р Ивайло Христов

  1. 9. ХII., 10. ХII.

ПЕПЕЛИЩЕ танцов спектакъл

автор, постановка и хореография  д-р Александър Манджуков

сценография и костюми Кирил Наумов

музика Добромир Кисьов

клас доц. Ясен Вълчанов

Спектакълът „Пепелище“ инспириран от съвременната приказка „Пепеляшко“ от Пиерет Фльосио е диалог между послания от приказката и ежедневната динамика в емоционалния живот на човека, с коментар за фантазното в любовта. Провокирани от емоционалния свят на персонажите, студенти и творчески екип се впускат в себеизследване на съкровени човешки търсения за утопията – щастие. Темите движещи спектакъла са свързани с антагонизма в моралните устои на различните хора, със сполуките и пораженията им. Танцовият прочит на съвременната приказка откроява хвърчащи „въглени“ от семейното „огнище“, а абстрактните изразни средства на танца препращат асоциации, като белег от тлеещ копнеж… д-р Александър Манджуков

  1. XII.

СОЛУНСКИТЕ СЪЗАКЛЯТНИЦИ от Георги Данаилов

постановка Анастасия Събева

сценография и костюми Ада Паунова

музика и музикални аранжименти  Добромир Кисьов

Спектакълът е носител на наградата „НАТФИЗ НАЙ-НАЙ-НАЙ“ 2020, в категория „Драматичен театър“

клас доц. д-р Пенко Господинов, випуск 2016/2020

Мисля, че тъкмо тази пиеса, поставена в съвременния ни свят е вълнуваща, защото ни изправя пред въпроси за собствената ни свобода и стремежи и жертвите, които сме склонни да направим за тях. Дали убежденията, стигащи до фанатизъм оправдават престъпленията, макар и извършени в младежки копнеж към химерни измерения на съществуване. Можем ли да оправдаем солунските атентатори в техния възторг или трябва да се учим от грешките на историята? Или е по-добре да изживеем живота си през призмата на страха и невъзможността? Смятам, че въпросите и чувствата, които повдига пиесата биха вълнували българския народ дълго след написването ѝ, а фактът, че е поставяна успешно неколкократно до днес само затвърждава нейната висока стойност в българската драматургия и я превръща в добра възможност за студентите в реализиране на творческия им потенциал. – Анастасия Събева

  1. XII.

БЪЛГАРСКА МИСТЕРИЯ  пластически спектакъл на фолклорна основа

либрето проф. д-р Станислав Семерджиев

постановка д-р Маргарита Божилова

сценография д-р Петя Караджова

музика д-р Валерия Крачунова, Георги Андреев

съвременни танцови техники Неделя Ганчева

сценичен бой д-р Камен Иванов

народни танци Елица Костадинова

клас доц. Александра Хонг, випуск 2016/2020

Спектакълът е носител на „Награда за ярки постижения в областта на културата за 2020“ на Столична община

„Българска мистерия“ е спектакъл за мисията на личността, за лутането между доброто и злото, между призванието и желанията, между „трябва“ и „искам“ – пресъздаден с най-красивите и чувствени сценични средства – танца, пластиката и пантомимата. – проф. д-р Станислав Семерджиев

  1. 18. ХII., 23. ХII.

СУМАТОХА

от Йордан Радичков

постановка Ивайло Христов,

сценография и костюми Марина Янева

музика  Кирил Дончев

ас. режисьор д-р Мирослава Гоговска

клас проф. д-р Ивайло Христов

Та на въпроса: Защо „Суматоха“? Ще отговоря: А, защо не? Тя и без това, почти, е зачената във ВИТИЗ! Приятно гледане!“ – проф. д-р Ивайло Христов

СЦЕНА 47, 19.30 ч.

  1. 2. ХII., 10. ХII.

НЕЧИСТАТА от Нина Садур, по мотиви от повестта на Н. В. Гогол „Вий“

превод Нели Пигулева

сценична версия и постановка Калин Ангелов

сценография Никола Налбантов

костюми Ирина Цапрева (IV курс СЕД, клас на доц. Марина Райчинова)

актьорски тренинг Анастасия Лютова

словестно действие проф. Иванка Бенчева

музикален ръководител Георги Георгиев – Антика

пластика доц. д-р Велимир Велев

клас проф. Пламен Марков

Мистично фантастична приказка, за онова тайнство във взаимоотношенията между мъжа и жената, което понякога стига до демоничност и унищожение.

  1. 4. ХII., XII.

ОТРОВАТА НА ЛЮБОВТА по романа на Ерик-Еманюел Шмит

превод Зорница Китинска

адаптация, звукова картина и постановка Мартин Киселов

консултант на сценичната версия Снежина Здравкова-Русинова

фотограф Гергана Дамянова

мултимедия Момчил Алексиев

костюми Сирма Кунчева и Елеонора Иванова

видео Диляна Трайкова

клас проф. д-р Ивайло Христов

„Скъпа ми Рафаел, знай, че има хиляди и милиони Терънсовци, защото ние, момичетата, ги създаваме. Ние оставяме бактерията на един единствен поглед да проникне в нас. След това болестта се развива и ни отнема разума, отрупва момчето с лаври, които то повече или по-малко не заслужава, с качества, които не притежава и ни убеждава, че нашето щастие и дори нашето спасение минават през неговите обятия“. – Е. Е. Шмит  

  1. XII., 22.XII.

ХАОС танцов спектакъл

автор и постановка  Елена Господинова

сценография и костюми Катрин Красимирова и Никол Мечкарска

музика Wosh MC

клас доц. Ясен Вълчанов

Темите в спектакъла изследват човека в модерното общество и метаморфозите, които той преживява, начина по който ги приема или им се противопоставя. Как могат да бъдат променени начините на общуване в една ситуация, в която някой е бил променен без това да зависи от него? Като сила, която пренаписва живота, карайки ни да се чувстваме като герои от книга, завихрена от своя писател. Какво се случва на такива хора тук и сега?

Целта е да достигнем до нови състояния, за да опознаем по-добре собствения си механизъм на действие. Използва се художествения език на тялото чрез: съвременен танц; релийз техники; контактна импровизация; основи на класическия танц, съчетано с мимика, жест и драматичен театър. – Елена Господинова

  1. 12. ХII., XII.

КУКЛИ СМЕ НИЕ

по пиеситеЛеонс и Ленана Георг Бюхнер и “Романтици” на Едмон Ростан

превод от английски Елица Йовчева, превод от немски Димитър Гочев

сценичен вариант и режисура Елица Йовчева

сценография и костюми Александра Йотковска

консултант по словесно действие д-р Лора Мутишева

авторска музика Александър Караколев

хореография Валерия Колева

клас проф. Пламен Марков

“Кукли сме ние” прави „комитрагичен“* разрез на едно куклено общество, в което общовалиден модел на поведение както на средностатистическия гражданин, така и на органите на властта, е бягството от отговорност. Съвсем логично се поражда и следният въпрос: ако властимащите в една държавна структура са неспособни да стигат до логични съждения и решения, ако народът е пасивен и ленив, ако младите хора целенасочено избягват да се ангажират с лични позиции по важни социални и обществено значими въпроси, като тенденциозно прехвърлят отговорността към “по-можещите” и “по-знаещите”, тогава Кой е този, който трябва да мисли и решава вместо тях?

“Кукли сме ние” е носталгичен поглед назад към забравените романтични идеали и ценности, но също и критично напомняне за едно Друго присъствие, което често призоваваме или игнорираме, в зависимост от личните си интереси - това на Всевиждащия художник, скици от чийто мащабен проект сме всички ние. Как ли се отнася Той към безразборните проявления на нашата “свободна воля”?Елица Йовчева

  1. 16. ХII. ВХОД СВОБОДЕН!

ПРАХ ПРИ ПРАХТА от Харолд Пинтър

постановка Николай Йорданов

сценография Никол Трендафилова

участват Владимир Ковачев и Надя Керанова

режисьорски проект   

Билети може да закупите от касата на Театър НАТФИЗ

(ул. „Г. С. Раковски“  №108А, тел. 02/9231 303)

и на www.eventim.bg

Място на провеждане: ул. Георги С. Раковски 108A, 1000 Център

Коментари