Министерство на културата, обявява конкурсна сесия за предоставяне на финансова подкрепа по Програма „Читалища".
Финансирането и отчитането на дейностите се извършва от Министерство на културата. Право да кандидатстват в конкурсната сесия за финансова подкрепа имат Народни читалища - вписани в Публичния регистър на народните читалища и читалищните сдружения по Закона за народните читалища.
Недопустими кандидати в конкурсната сесия - Народни читалища, които: имат неизпълнени договорни задължения към Министерството на културата, имат публични задължения, с изключение на задълженията по невлезли в сила актове, както и разсрочени, отсрочени или обезпечени задължения, и читалища, чиито проект включва дейности, които са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема или процедура от националния бюджет, бюджета на Общността или друга донорска програма.
Обща сума в размер на 2 500 000 /два милиона и петстотин хиляди/ лева за финансиране на проектите по конкурсната сесия за 2024 г.
Размер на финансовата подкрепа за един проект – до 50 000 (петдесет хиляди) лева.
Одобрените проекти се финансират 100% авансово в размера на одобреното от Министерството на културата финансиране.
Програмата не изисква съфинансиране от страна на кандидатите.
Срок за изпълнение на проекта – 01 септември 2025 година.
Срок на изпълнение на програмата до 01 октомври 2025 година.
Средствата по програмата не могат да се използват за дейности с еднакво предназначение, финансирани от фондовете на европейския съюз, друго национално финансиране, както и други донорски програми, което се декларира от съответния кандидат, подал проектно предложение за финансиране.
ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ
Закупуване и монтаж /върху мобилни стативи, стойки или платформи/, въвеждане в експлоатация и инсталиране на аудио-, видео-, осветителна, компютърна и копирна техника-мултифункционални устройства.
ДОПУСТИМИ И НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ
1. Допустими разходи са тези, които са пряко свързани с изпълнението на проекта, отговарят на принципите за добро финансово управление (икономичност, ефикасност и ефективност на вложените средства) и на специфични изисквания, посочени в обявата, в т. ч. и:
- разходи за закупуване, монтаж /върху мобилни стативи, стойки или платформи/, въвеждане в експлоатация и инсталиране на следното техническо оборудване: аудио-, видео- и осветителна техника, компютърна и копирна техника /компютърни конфигурации, лаптопи, копирна техника-мултифункционални устройства, микрофони (вокални, презентационни, безжични и студийни); осветителни тела (основни, цветни RGB парове и роботизирани глави за ефекти, следачи, лазерен прожектор за ефекти за концерти и DMX диминг маса); видео стени/дисплеи и проектори (за мобилен монтаж)/.
2. Недопустими разходи са разходи за строително-ремонтни дейности, режийни разноски и представителни разходи, както и тези, извършени преди началото на проекта и след датата на неговото приключване.
Проектните предложения се оценяват съгласно критериите посочени в раздел ХIX Критерии за класиране на проектите от Програмата.
Заявителите имат право да кандидатстват за финансиране с по един проект по една или повече от допустимите дейности, които да бъдат взаимно обвързани и в комплекс да допринасят за постигането на целите на проекта.
Документите се подават в 30 дневен срок, считано от деня след датата на публикуване на обявата на интернет страницата на Министерството на културата.
Проектните предложения за кандидатстване могат да бъдат подавани, както следва:
На хартиен носител в един екземпляр, на място в деловодството на Министерство на културата или чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: Министерство на културата, София 1040, бул. „Александър Стамболийски" №17, като в тези случаи важи датата на изпращане, поставена на пощенското клеймо или датата на изпращане, поставена на разписката, издадена от куриерската служба. Всички копия на документи следва да са заверени с „Вярно с оригинала", подписани от лицето, представляващо народното читалище.
Обръщаме внимание, че всички представени документи за участие в конкурсната сесия, следва да са надлежно попълнени и подписани от автора на съответния документ!
Документи за кандидатстване ТУК
За допълнителна информация на телефони – 02/94 00 985 и 02/94 00 844