След премиерните си срещи с публиката в Торонто и Кан трите филма ще бъдат показани на голям екран в София през март.
„Насти“ – вдъхновяващият документален портрет на Илие Настасе
Представен в Кан, Шанхай, Карлови Вари и Палм Спрингс, новият филм „Насти“ на Тудор Джурджу, в съавторство с Кристиан Паскариу и Тудор Попеску, се фокусира върху един от най-прочутите майстори на корта от близкото минало – превърналия се в легенда румънец Илие Настасе.
Документалният поглед към живота на изключителния тенисист, който е първият номер едно в класацията на Асоциацията на професионалните тенисисти (в продължение на 40 седмици от самото начало на нейното създаване през лятото на 1973 година), е вдъхновяваща мозайка от визуални доказателства за неговия игрови талант и спомени на хората, които са били най-близо до него през годините.
Насти е сензация на корта благодарение на виртуозния си стил и изобретателния си подход към играта, но той е известен и с нетърпимостта си към ограниченията, с бунтовния си нрав и поведението си на тоталното „лошо момче“. Играта му е определяна като „истински спектакъл“, а спортните специалисти отбелязват, че с появата му като тенис звезда Насти е привлякъл съвсем различна публика към този спорт и е оставил забележително наследство.
Не пропускайте румънския филм „Насти“, който ще бъде представен лично от режисьора Тудор Джурджу!
„На разсъмване“ – деликатен разказ за загубата и живота
Изборът именно „На разсъмване“ на Рунар Рунарсон да открие конкурсната програма „Особен поглед“ в Кан съвсем не е случаен – това е четвъртият му пълнометражен филм в рамките на 13 години.
След включване на дебюта му в „Петнайсетдневката на режисьорите“ и премиерно представяне в Торонто и Локарно на следващите му творби, исландският режисьор отново привлича погледа с умелия си, деликатен разказ за ненадейния сблъсък със смъртта на група млади хора, които са принудени да приемат неизбежното и да заживеят със скръбта и любовта.
Трансформацията се случва в рамките на един ден, когато катастрофа слага край на жизнения път на един младеж, а две влюбени в него момичета трябва да намерят път към бъдещето. Благодарение както на впечатляващия визуален език на Рунарсон, така и на актьорските изпълнения на младите дарования, филмът има изключително силно емоционално въздействие и печели адмирациите на публиката на много фестивали по света.
„Последната танцьорка“ – голямото завръщане на Памела Андерсън
Най-новият филм на Джия Копола – „Последната танцьорка“ – бе представен премиерно на фестивала в Торонто и получи множество номинации от различни форуми, включително специалната награда на журито от Сан Себастиан. Там филмът беше номиниран за „Златна раковина“, а също така получи две номинации за престижните „Златни глобуси“ – за най-добра оригинална песен и за изпълнение на актриса в категорията „драма“.
Киноспециалистите са единодушни, че с ролята си в „Последната танцьорка“ легендарната Памела Андерсън прави своето голямо завръщане в киното. Тази трогателна история е посветена на човешката упоритост, а Андерсън е уникална в ролята на Шели – бляскава вариететна актриса, която трябва да реши в каква посока ще поеме, след като нейното шоу ненадейно приключва след 30-годишна история на сцената в Лас Вегас.
Джия Копола, внучка на легендарния Франсис Форд Копола, има опит в киното и с късометражни проекти. Пълнометражният ѝ дебют от 2013 година, „Пало Алто“ – адаптация на дебютния сборник с разкази на Джеймс Франко и с негово участие – бе представен премиерно в програмата „Хоризонти“ на Венецианския фестивал.
Заглавно изображение: колаж на iskrata.bg/кадър от филма „Последната танцьорка“ с Памела Андерсън, пресофис на СФФ